ESGMEQ, DEZINFEKCE, CHEEERS!!! 24.8.2006 VELBLOUD

...po několikatýdenní propagandě je to tady 24.8.. Je něco po sedmý, sedím u Velblouda, čekám na Kennyho s Karlem a modlim se, aby přisli lidi. K+K dováží nějakej cajk a jdeme nosit. Esgmeq doráží, do ještě prázdnýho sálu, ponuře vtipkujeme o tom, jestli má vůbec cenu, nosit aparát z dodávky. Sisi se shání po wexlštube, kde mu rozmění na slovinský tolary. Pomalu se začínaji trousit první platící. Začátek je avízovanej na devátou, takže peloton diváků dorazí nejdřív v půl desátý.

Kolem desátý začínají Cheeers!!! hrajou klasickej 80’s punk, ve středním tempu, nejvíc mi asi připomínaj Total chaos nebo starý GBH. Vopat pořvává anglický texty o kámoších, pivě a rodným městě, občas mu sekunduje basák Kenny. Navrch to má docela dobře zapamatovatelný nápady, podpořený klasickou tu-ča, tu-ča rytmikou a sem tam se objeví i nějaký kytarový sóĺíčko. Mezitím přichází další obecenstvo, takže v půlce setu Cheeers!!!, je v sále cca 80 lidí. Pankáči se začínaji hejbat. Nakonec zahrajou cover Banned from the Pubs od Peter and The Test Tube Babies. Vydařenej začátek večírku.

Další kapelu bych neměl moc komentovat, ale vzhledem k tomu, že z nás lilo jako kráva, občas jsme museli uhejbat před teen-pogerama a Mr. Zábranský prohlásil cosi jako „ty vole vy jste přitvrdili, od tý doby, co jsem vás neslyšel", a protože v superlativech se vyjadřoval i pan majitel podniku, troufám si tvrdit, že Dezinfekce podala standardní výkon.

Nastupujou Esgmeq - zpěvák se nejdřív pokouší zmást obecenstvo prohlášením, že E. jsou rocková kapela, že to nebude takovej rachot...hmmm věří mu to fakt jenom chvilku... Drapne tamburínu a většina přítomných punx, který to ještě neví, záhy pochopí, že na nářez není třeba ani (na první pohled) drsná image, dokonce ani moc nabůstrovaná kytara. Na pódiu řádí mutant the Stoogies, Hives a Motorhead – Esgmeq pičo!!! Hrajou hodně kompletně novejch věcí, z těch úplně starejch (z devil’s servant) hráli tuším jen 3 generace, poměrně dost songů bylo z Behave yourself... Jenže problém s kytarou - blbne zesák, ne, že by nehrál, ale nehraje, jak má... Lidi se i přesto hodně dobře baví, takže vlastně...nic se nestalo, nic se neděje... peněz se vybralo tak akorát. Kytaristu jsem se pokoušel, chlácholit slivovicí. Nutno dodat, že pouze s částečným úspěchem. Od Želvína s Ananaskou jsem koupil triko, pak vyrazila celá západočeská guerilla směr Slovinsko. Ostatní, včetně mne, vyčkávali na konec deště v dobře zásobeným Velbloudím baru...pršelo dlouho...

...v dohledný době by měla bejt fotodokumentace...